Google wycofuje zakaz umieszczania reklam o tematyce kryptograficznej

Google wycofuje zakaz umieszczania reklam o tematyce kryptograficznej

Amerykański gigant technologiczny Google ujawnił, że wycofuje swoje stanowisko w sprawie kryptowalut, usuwając zakaz reklam związanych z kryptografią, które weszły w życie na początku 2018 roku.

W marcu 2018 roku wyszukiwarka Google ogłosiła zakaz powszechnego używania reklam związanych z kryptowalutami, w tym ofert początkowych monet (ICO), portfeli, a nawet porad handlowych. Od tego czasu na rynku kryptowalut pojawiły się gwałtowne wahania cen oraz ogólny spadek wartości ze względu na brak widoczności dla nowych inwestorów.

Aktualizacja przepisów

Zgodnie z informacją przekazaną przez CNBC, ograniczenia Google w sprawie reklam kryptowalutowych dobiegną końca już w październiku. Zaktualizowana polityka firmy dotyczy reklamodawców na całym świecie. Reklamy będą mogły być wyświetlane tylko w USA i Japonii  jednak, aby publikować promocje również w innych krajach, firmy te będą mogły składać specjalne wnioski w aplikacji Google.

Zasady Google dotyczące produktów i usług finansowych zostaną zaktualizowane w październiku 2018 roku, aby umożliwić uregulowanym firmom reklamowanie swoich usług w Stanach Zjednoczonych i Japonii

Szczególnie brakujące w nowej zaktualizowanej polityce są odniesienia do innych produktów związanych z kryptografią, takich jak portfele, porady handlowe czy ICO. Wydaję się, ze zakaz z marca bieżącego roku nadal będzie obowiązywał firmy chcące reklamować wyżej wymienione usługi.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *